Selecteer jouw steekmaat

Veelgestelde vragen

Verzending & levering

Versturen jullie ook naar het buitenland?

We kunnen naar de volgende landen verzenden: Duitsland Engeland Denemarken Frankrijk Nederland Oostenrijk Zwitserland Italië België Luxemburg Liechtenstein

Kan ik mijn goederen bij jullie afhalen?

Afhalen bij ons in Flensburg (Duitsland) is mogelijk. Neem vooraf contact met ons op en we maken graag de nodige aanpassingen aan je bestelling.   Ons adres is: DF Automotive GmbH Marie-Curie-Ring 13 24941 Flensburg    Onze openingstijden: Maandag - vrijdag: 9:00-12:00 uur / 14:00-18:00 uur

Waar kan ik een ander afleveradres opgeven?

Je kunt bij het afronden van je bestelling een ander afleveradres opgeven.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Je kunt de verzendkosten vinden door je land te kiezen tijdens het afrekenen.

Certificaat & TÜV

Moet ik mijn velgen laten registreren?

In het expertiserapport kun je vinden of je gekozen velgen aan de TÜV moeten worden voorgelegd. Als bijvoorbeeld A01 of 11A is opgenomen in de vereisten voor je wiel-bandencombinatie, is goedkeuring door de TÜV in elk geval noodzakelijk.

Mijn auto is verlaagd, waar moet ik rekening mee houden?

Als je een sportonderstel of verlagingsveren hebt geïnstalleerd, vervalt de ABE voor de velgen automatisch. Registratie door individuele goedkeuring bij het autokeuringscentrum is vereist. De registratie van een dergelijke combinatie wordt per geval beslist door de keuringsarts. We raden je aan om dit vooraf te verduidelijken.

Prijzen & betaling

Wat is inbegrepen in de vermelde prijzen?

Het montagemateriaal (bijv. centreerringen, wielbouten/moeren) is bij de prijs en levering inbegrepen. Onze technische medewerkers controleren voor elke bestelling of je het juiste montagemateriaal nodig hebt. Als er geen montagemateriaal wordt meegeleverd, moeten de standaardbouten worden gebruikt. Voor complete wielen is bandenmontage en balanceren inbegrepen. Verzending binnen Nederland is ook inbegrepen in de prijs voor alle velgen en complete wielen.

Kan ik netto betalen?

Je kunt net van ons kopen onder de volgende voorwaarden: Levering aan een derde land (bijv. Zwitserland, Noorwegen...) Handelaar met BTW-identificatienummer in de EU (behalve Duitsland)

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Je kunt betalen via PayPal, vooruitbetaling, Klarna, Apple Pay of iDeal. Onze accountgegevens: Bank: Nord-Ostsee Sparkasse IBAN: DE97 2175 0000 0163 0297 70 BIC: NOLA DE 21 NOS

Restitutie & retouren

Kan ik ook velgen omruilen?

Voor ruilen gelden dezelfde voorwaarden als voor retourneren. Neem per e-mail contact met ons op en wij zoeken de juiste aluminium velg voor je.

Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb besteld?

Als je een fout hebt gemaakt bij het bestellen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via service@velonity.nl. We kunnen je bestelling eenvoudig aanpassen als deze nog niet klaar is gemaakt voor verzending of montage.  

Wat kost de retourzending?

Als u uw bestelling annuleert, draagt u de directe kosten van de retourzending. We geven je daarom de mogelijkheid om zelf de verzenddienst opdracht te geven voor de retourzending. We kunnen geen schatting maken van de kosten die hieruit voortvloeien. Als alternatief kunnen we je aanbieden om een retourzending te regelen met een expediteur. De retourkosten bedragen maximaal €150,00.

Klacht

Wat moet ik doen als ik schade zie aan de artikelen die ik heb besteld?

Als er schade is ontstaan aan een product, neem dan contact met ons op. Om een klacht in te dienen, kunt u een e-mail sturen naar service@velonity.nl. We hebben de volgende informatie nodig in uw e-mail: Bestelnummer of factuurnummer Over welk artikel wordt geklaagd Wat is de klacht over het artikel (korte beschrijving van het probleem) Wanneer deed het defect zich voor Foto's van het defect

Complete wielen & montage

Waarom moeten complete wielen worden gebalanceerd?

Tijdens het gietproces ontstaan er minimale individuele afwijkingen in elke aluminium velg. Om ervoor te zorgen dat deze het rijgedrag van het wiel niet beïnvloeden, worden je complete wielen door ons gebalanceerd. Ze worden rondgedraaid in de balanceermachine en sensoren bepalen of er een onbalans is. Als dit het geval is, worden er kleine gewichten aan de velg bevestigd om de ongelijkmatigheid in de massaverdeling te compenseren. Nu zijn je wielen klaar om op je auto gemonteerd te worden.

Hoe herken ik de looprichting van de nieuwe wielen?

De rijrichting is voorgeschreven, vooral voor winterbanden of banden voor hogere snelheden. De voorgeschreven rijrichting wordt aangegeven met een pijl op de zijkant van de band, meestal naast de aanduiding "Direction" of "Rotation". Bij niet-richtingsgebonden banden wordt de binnen- of buitenkant meestal aangegeven op de zijwand van de band. De buitenkant wordt aangeduid met "Outside".

Waarom moet ik de luchtdruk aanpassen?

De geleverde complete wielen worden voor verzending door ons gevuld met een luchtdruk van ongeveer 3,0 bar. Pas de bandenspanning aan voor het eerste gebruik op je voertuig. Als je een standaardmaat band hebt gemonteerd, vind je de aanbevolen bandenspanning meestal in de gebruiksaanwijzing, op de tankklep of in de portieringang.

Waarom moet ik de speling van de velg controleren?

Controleer voor de eerste rit of de wielen vrij bewegen. Dit betekent dat velgen en banden niet in contact komen met onderdelen van het chassis, de carrosserie en remonderdelen. De afstand tot stilstaande voertuigonderdelen moet minstens 5 mm bedragen.

Monteer je de banden op de velgen?

Als je complete wielen bestelt, worden ze door ons gemonteerd en gebalanceerd. We werken altijd met de modernste machines om je onberispelijke producten te kunnen bieden.

Hoe monteer ik mijn wielen?

Complete wielen worden door ons gemonteerd en gebalanceerd geleverd. We raden je aan om de wielen door een gespecialiseerde garage te laten monteren. Als je wielen zijn uitgerust met TPMS-sensoren, moeten deze altijd door een specialist worden gemonteerd.

Wat voor soort banden worden bij de complete wielen geleverd?

Op de pagina met bandendetails kun je kiezen tussen zomer-, winter- en all-seasonbanden. We maken het je ook gemakkelijker om de juiste banden te vinden met de prijsklasse en fabrikantcategorieën, zodat je banden kunt zoeken op basis van jouw specifieke criteria.

Andere

Kan ik bij jullie ook TPMS-sensoren zonder velgen bestellen?

We bieden alleen bandenspanningscontrolesensoren aan in combinatie met een compleet wiel.

Kan ik een enkele velg bestellen?

Ja, het is mogelijk om een losse velg uit ons assortiment te bestellen. Neem hiervoor contact met ons op via e-mail. We hebben de gegevens van je voertuig nodig en gedetailleerde informatie over de gewenste velg.

Kan ik tegelijkertijd geschikte accessoires zoals verzorgingsproducten bestellen?

Je hebt de mogelijkheid om verschillende extra artikelen, zoals verzorgingsproducten, direct in het winkelmandje te bestellen.

Product & techniek

Wat zijn centreerringen en heb ik ze nodig?

Als de naaf van het voertuig een kleinere diameter heeft dan de naafboring van het wiel, is een centreerring nodig. Deze compenseert het verschil in naafdiameter tussen de velg en het voertuig. Als je centreerringen nodig hebt voor de geselecteerde velgen en complete wielen, zijn deze bij de prijs inbegrepen en worden ze bij je bestelling geleverd.

Zijn de velgen geschikt voor gebruik in de winter?

In onze winkel kun je winterklare velgen herkennen aan het feit dat ze op de foto zijn gemarkeerd met een sneeuwvlok.

In welke kleur worden de wielbouten geleverd?

De schroeven, indien nodig, worden uitsluitend in zilver geleverd, ongeacht de kleur van de velg.

Kan ik TPMS-sensoren bestellen voor mijn wielset?

TPMS-sensoren kunnen alleen worden toegevoegd wanneer een complete wielset wordt besteld.

Hoe onderhoud ik mijn velgen?

Om ervoor te zorgen dat je zo lang mogelijk van je nieuwe velgen kunt genieten, is regelmatig onderhoud van de velgen aan te raden. Op onze blog hebben we informatie gepubliceerd over hoe je je velgen goed kunt reinigen en verzegelen.

Ik heb niet alle velgen of complete wielen ontvangen - waar is de rest?

Bij het verzenden van meerdere pakketten kan het soms voorkomen dat door logistieke processen niet alle pakketten op dezelfde werkdag worden bezorgd. Ontbrekende pakketten worden meestal de volgende werkdag bezorgd.

Kan ik met mijn banden blijven rijden?

In principe kun je je banden blijven gebruiken zolang ze compatibel zijn met de gewenste velg. Zorg ervoor dat je banden niet onder de wettelijke minimale profieldiepte van 1,6 mm komen. Experts adviseren zelfs 3 mm in de zomer en 4 mm in de winter. Bovendien mogen banden niet langer dan ongeveer 6 jaar worden gebruikt, omdat het materiaal na verloop van tijd verslechtert. Als je besluit om nieuwe banden te kopen, heb je de keuze uit veel gerenommeerde merken.

Heb ik TPMS-sensoren nodig?

Je kunt bij je autodealer navragen of je auto is uitgerust met een TPMS en of je sensoren nodig hebt. Het TPMS wordt gebruikt om de luchtdruk van je autobanden tijdens het rijden te controleren. Sinds 1 november 2014 is TPMS verplicht voor alle nieuw geregistreerde voertuigen in de categorieën M1/M1G. Hieronder vallen personenauto's, terreinwagens en campers. Bandenspanningscontrolesystemen zijn onderverdeeld in twee groepen: actieve en passieve systemen. Bij het actieve systeem worden TPMS-sensoren in combinatie met een ventiel in het complete wiel geïnstalleerd. De gegevens worden radiografisch naar de regeleenheid gestuurd. Als er problemen optreden, wordt de bestuurder gewaarschuwd via een waarschuwingslampje. Het voordeel van het actieve systeem is dat het ook werkt wanneer de auto stilstaat. De sensoren geven ook de exacte bandenspanning weer. Het passieve systeem maakt gebruik van de ABS-sensoren en tractiecontrolesensoren die al in de auto aanwezig zijn. Deze meten de snelheid van de wielen. Als de bandenspanning afneemt, wordt het wiel kleiner. Dit leidt tot een hogere rotatiesnelheid in vergelijking met de andere banden. Het TPMS gebruikt dit om een spanningsverlies in het wiel te detecteren en meldt dit aan de bestuurder. De passieve methode werkt dus alleen als het voertuig rijdt. De bestuurder krijgt alleen informatie over het algemene spanningsverlies, maar niet over de exacte bandenspanning en de band in kwestie. Beide systemen worden gebruikt in Duitsland en voldoen aan de normen die vereist zijn door EU-richtlijnen. Als uw voertuig TPMS-sensoren heeft, kunt u deze in het winkelmandje bestellen.

Kan ik de velgen retourneren?

Je hebt 30 dagen na ontvangst van de goederen om het contract met ons zonder opgaaf van reden te annuleren. Informeer ons binnen deze periode schriftelijk per post of e-mail over uw annulering van het koopcontract. In dit geval betaalt u alleen de retourkosten.

Gedetailleerde informatie over de annuleringsprocedure vind je hier.

Vind je het juiste antwoord niet?

Vind je het antwoord op je vraag niet in onze FAQ, kan je ons Contactformulier gebruiken. Ons serviceteam staat klaar om je vraag te beantwoorden.

Voertuigdata invoeren

faq-info-logo
icon-cookie-tire-bitten Wij gebruiken cookies
Wij gebruiken op onze website cookies. Sommige van die cookies zijn essentieel, terwijl andere ons helpen de website en de customer experience te verbeteren. Klik op 'Alles aanvaarden' om ons toestemming te geven om met behulp van cookies en andere technologieën jouw gegevens te verwerken. Meer daarover lees je in onze Privacyverklaring.
checkbox-essenziell Essentieel
checkbox-marketing Marketing
checkbox-statistiken Statistieken
checkbox-externe-medien Externe media